Élet & stílus

Szponzorált tartalom, reklám, promóció, mint nehezen emészhető finomságok

Olyan sok írás született már ebben a témában, egyáltalán nem akartam ezt a gittet tovább rágni. Sőt szakember sem vagyok, hogy elemezzem ezeknek a szabályait, jogosultságát. Fennkölt, példamutató beszédet poénból akár lehetne, de minek?

Kezdhetném azzal, hogy csakis olyan szponzorált tartalmakat készítek, amik hitelesek, amiket használok, ami illik hozzám, szeretek, régóta bevállt és szívesen ajánlom az olvasóimnak, mert hiszek bennük. Soha semmilyen körülmények között (Nincs az a pénz!) nem közvetítek olyat, amit még ki sem próbáltam vagy kataszrófális minőségű cuccról van szó. Ezek már elcsépelt szavak, legtöbb influenszer ezzel mosakszik amerre csak nézek. Ezek a mondatok azért váltak hiteltelenné, mert azok a “véleményvezérek” (?) is ezt hangoztatják, akiknek egy azon termék századik márkájú reklámja jelenik meg az oldalán, azzal a szöveggel ” Ezt használom évek óta, mennyire szupcsi…” Igaz 2 hete (jobb esetben 1 hónapja) tuti, hogy ugyanezt írta hasonló termékről, csak más márkában. Puff neki, így aztán minden influenszert egy kalap alá vesznek.

Nem fogom a magam igazát bizonygatni… A marketing cégek, márkák, akikkel eddig dolgom volt, pontosan látják, hogy mennyire kacifántos vagyok az ügyben és milyen kevés együttműködést fogadok el.

Pedig lehetne másként is, dagadhatna az a pénztárca jobban… Mert valljuk be őszintén, lehet vele kaszálni rendesen. Tudom, ezzel nem fogom elnyerni a szimpátiaszavazás első helyét, de hogyan, ha nem őszintén?

Vannak hónapok, amikor kedvem sincs szponzorált tartalmakat “gyártani” és van, hogy élvezettel és örömmel vetem magam bele ebbe a munkába. Az előbbinél egyáltalán nem láttok nálam ilyen tartalmakat, az utóbbinál többet. Ha nemes az ügy (ez kinek mi) vagy szívem csücske a termék, a szolgáltatás azt legtöbb esetben jó érzéssel vállalom.

Az őszinteséghez hozzátartozik, hogy vannak reklámok, amik ledobják nálam a láncot. Például, amikor egy dús hajkoronájú modell kopasznak imitált fejjel reklámozza a hajnővesztő szereket… Nyilván ettől a hideg rázott, pedig az illető igazán kedves személyiség (személyesen nem ismerem). Ezekkel a kooperációkkal nem lehet mit kezdeni, legalábbis én nem tudok. Bár azt vallom emberek vagyunk, így hibázhatunk.

Azt hozzáteszem, hogy a reklám megrendelők is jócskán tettek azért, hogy az influenszerek megítélése olyan amilyen. Jobban meg kellene válogatniuk, mikor kit kérnek fel egy-egy munkára, mennyire hiteles az illető, stb. Most mosolygok, nem véletlen…

Februárban kitettem az instagram galériámba egy képet a hasamról… Jól látszott rajta, hogy lestrapált rendesen, nem a fénykorát éli, de az enyém. Sokat, mi több baromi sokat küzdöttem, mire elfogadtam, mára már mondhatni meg is szerettem. Ott ezt meséltem el nektek a kép alatt. Iszonyú nagy erő kellett ahhoz, hogy ezt a fotót feltöltsem, konkrétan leizzadtam míg kiment a kép… Nem sok idő telt el, meg is érkezett a “segítség”, aki szívesen korrigálná ezt a ronda testrészemet… De akár mást is lehetne, mit választanék…. Azt hittem rosszul látok! Mi vaaaan? Basszus, nem ment át, amit közvetíteni akartam? Vagy ennyire lesz@rják, csak pörgessük a reklámot? Nem esett rosszul, inkább ledöbbentem. Félreértés ne essék, nem a plasztikai sebészettel van gondom, mert tőlem simán bárki bármit, amitől jól érzi magát. (Nekem is volt vele dolgom régebben, de erről majd máskor…) Hihetetlennek tartottam, hogy ennyire nem érnek össze a szálak vagy rossz irányba csatlakoznak. Ezzel a történettel azt akartam megmutatni, hogy valóban meg kellene válogatni, ki mit fogad el és ki kinek ajánl fel közös együttműködést. Mert valljuk be ezen nagyon sok minden elcsúszik, de legfőképp az influenszerek megítélése. Azok a marketing cégek, akikkel eddig bármilyen kooperációm volt, szakmailag profik voltak és értették a dolgukat. Követek több véleményvezért, akiknek imádom a posztjait (csak olyat követek :D), okosak, kreatívak a tartalmaik és tök sok promóció van az oldalukon. Engem nem zavar, sőt! Szellemesek, kedvesek, inspirálóak. Lehet ezt jól csinálni és lehet ezt jól FOGADNI véleményem szerint.

Én egyet ígérhetek, hogy nálam az egészséges kereteken belül eddig is voltak és ezután is lesznek önazonos promóciók, amiket nagy szeretettel csinálok és tisztelettel ajánlok nektek.

Legvégül egy kérdéssel zárnám ezt a posztot, amit az instagram “fogyasztóihoz” intéznék:

  • Tegyétek szívetekre a kezeteket és válaszoljatok őszintén! Egy márka megkeresne, hogy dolgozz velük együtt ellenérték fejében, mert kreatívnak és önazonosnak tart. Ezzel együtt add a neved a márkájukhoz (amit szeretsz, jó ideje használsz, valóban jónak tartod) majd mutasd be a követőidnek… Te mit válaszolnál? Valóban elutasítanád?

 

1 Comment

  1. Csilla

    Tök szuper, Kriszta! De légyszi mindig taggeld be sponzolarttartalom vagy reklám címmel. Szerintem így korrekt. Sokszor nem látom, a flancos termékek promózása pl ritkán vagy jelezve reklámként. Köszi, hajrá!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.